lördag 16 juni 2012

Juniglimtar från trädgården

Löjtnanshjärtan blir verkligen större för varje år! Även storklockan har tagit sig ordentligt iår. Minns ni att jag lade gamla tegelplattor runt denna rabatt i somras.. jag har bytt tegelplattorna mot gatsten precis som vi har runt andra rabatterna sen tidigare.


Vid uteplatsen har vi armeringsjärn och mot den växer både klätterrosor och humle. Bredvid den syrenhäck, som tyvärr växer alldeles för sakta. Meeen om några år hoppas jag vi har en lite mer skyddad uteplats. Vi ska lägga lite mer betongplattor iår för att få en rymligare plats för utemöbler. Trots markduk under plattorna så växer det fullt med ogräs mellan ..

Mårbacka pelargoner i zinkbaljan


 
Hej !

Jag planerar lite utomhusfix under morgondagen. Hoppas hoppas på en solig dag  !!

Ovan några glimtar från vår trädgård. En del växter har tagit sig riktigt bra och en del andra mindre bra. Aklejor som jag flyttade i våras ska flyttas en gång till.. den här gången hamnar dom i ett pallkrage i stället. Vid "telefonstolpen" ska det få växa enbart vita perenner. Planen är klar, så en sväng till handelsträdgården på måndag efter jobbet ska det bli :)

Önskar er en riktigt mysig lördagskväll och TACK söta för att ni tittar in!

 
Kram/Ansku

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Nydelig hage du har:)
Lekkert:)
Ha en herlig søndag

Klem merete

villaivitt sa...

Hejsan! Fint ni har det. Jag läste ett äldre inlägg där du visar bilder från ert kök, jag tänkte bara fråga om ni har målat era bänkskivor själv eller om de är köpta vita. Om ni målat själva undrar jag om ni minns färgfabrikat, skulle gärna vilja måla våra om det är möjligt. Tack på förhand! Ha det bra! Kram från en ganska ny men trogen läsare Lotta

Millygarden sa...

Fina trädgårdsbilder..

Kram och en fin vecka!
Marina