lördag 30 maj 2009


Hej på er alla goa,

Tänkte visa er lite glimtar av draperiet som vi har satt upp. Vi har en öppning mellan tv-rummet och matrum. Tv-rummet där vi i princip har endast Ikeas Ektorp hörnsoffa med bäddmekanism och en liten byrå samt tv apparat förstås, fungerar som gästrum när det behövs. På öppningen mellan de två rummen satte vi upp en gammalt handvävt linnelakan med bred spets och rött monogram med hjälp av en vajer. Då kan man enkelt få en skydd när gästerna vill vara i fred =) Från tv rummet är det en öppning till köket där vi satte gamla dubbeldörrar då vi renoverade köket, tv rum och lilltoa som var de första vi renoverade när vi köpte huset.

Linnelakan har jag köpt på en loppis på vägen till Norrland i fjol sommar. Det var inte direkt nåt fynd då lakanet var ganska dyrt. Men jag hade nog betalat vad som helst då jag länge letat efter ett gammalt linnelakan med rött monogram. Jag älskar den breda spetsen ! Tänk vad dom kunde förr i tiden =)

p.s om det är nån av mina bloggvänner som har vägarna förbi Hagfors under sommaren och känner för det, så är ni välkomna på fika.. ! ..det är bara att höra av sig i så fall =) =)

Ha en bra dag i solen!

Kram/Ansku

2 kommentarer:

engelsson sa...

Fin blogg..

Jenny sa...

Hej Ansku!

Vad fint det blev med lakanen, underbart monogram i rött!

Kikar gärna in på en fika om jag har vägarna förbi i sommar;)

Halein Jenny